Skip to content

Noroc chior

September 23, 2012

Zilele astea, Sibiul a fost gazda unui târg de carte. Nu cunosc detalii, nu știu cine, de ce și cum a organizat evenimentul. Eu ies din casă numai să-mi fac stocul de Pepsi Light — mai nou nu am voie energizante — și pentru câte o plimbare la aer curat. Cert e că în Piața Mare a fost trântit ditamai cortul plin cu cărți. Și ce cărți! M-am înfipt direct la standul Nemira, editura de unde îmi cumpăr lunar doza de SF. Nu pot să descriu în cuvinte cât de fantastic arătau rafturile, pline până la refuz cu tomuri. Nerdul din mine avea orgasm. Zvâcnea sub efectul unei supradoze de dopamină si refuza sa plece cu mana goala de acolo. Then, it hit me! Raftul din stânga, colțul de sus: Frank Herbert, Dune, hardcover, 50 de lei. Aveam în buzunar 20 de lei, banii de un Cico și o gumă Turbo, în nici un caz o jumătate de limon. Dezamăgit, dau să pun cartea la loc, numai că cine mă cunoaște, știe că sunt foarte neîndemânatic. În tot procesul ăsta, am dărâmat o altă carte jos. Tot Frank Herbert, tot Dune. Numai că asta costa 10 lei. Am rămas perplex. Nu știam ce se întâmplă. Aceeași ediție hardcover, totul era identic. Îl întreb pe vânzător dacă nu cumva e vorba despre o greșeală, la care tipul îmi arată cu degetul motivul reducerii de preț.

Dune
The crack that came from outer space!

Era zgâriată. Coperta de carton avea o mică ruptură în partea stânga, aparent estimată undeva la 40 de lei. Acum, nu vreau să fiu acid, dar coperta unei cărți valorează DE PATRU ORI mai mult decât conținutul? Really?! Pentru un defect atât de infim, mă așteptam să îi scadă un 5 lei, nu 40. Să fiu al dracului dacă înțeleg logica din spatele prețurilor actuale la care se vând cărțile în librării. Oricum, norocul a fost al meu, așa că nu am stat pe gânduri și am cumpărat-o. Acasă am lipit mica ruptură cu puțină bandă adezivă, iar acum, cartea arată ca nouă.

Știți la ce mă gândesc? E păcat că cititul a devenit, recent, un lux. Încep să-i înțeleg pe ăia de vin cu scuza lipsei de bani. Până la urmă, 80% din preț este numai costul coperții. Cine să dea bani grei pe cartoane?

From → Pop Attack

6 Comments
  1. tare faza :))
    ceva de nicuta tanase n-ai gasit a?
    am o biblioteca plina de carti, peste 2000 – 3000 de carti.
    se pune praful pe ele…

  2. Eu incerc sa-mi formez o biblioteca SF personala. Momentan, am ajuns pe la 300 de carti. Incerc sa procur titluri bune, dar sunt din ce in ce mai scumpe.

  3. sf zici?
    vindea unul toata colectia stephen king pe la 1000 ron.

  4. Imi place mult cum arata blogul! Contrastul e tare misto!
    Eu o singura problema am cu cei de la Nemira. Au traducatori prosti de-ti vine sa plangi. Traducerile sunt cumplite de-a dreptul. Ca sa nu mai vorbim ca redactorii dorm in post si nu corecteaza greseli imense. Altfel, cat am stat eu in Romania, am strans si eu cateva sute de la ei ca si eu tot SF citesc. Apropo, nu stiu daca au reeditat-o, dar poate gasesti Heliconia de Brian Aldis. E o carte foarte-foarte misto. Tipii de la Nemira au scos-o in trei volume (in original e doar unul mare). Iarna, Primavara si Vara cred ca se numesc. Eu am gasit-o prin '97-'98, a fost printre primele carti SF pe care le-am cumparat de la Nemira (o citisem initial in Engleza, dar eram la momentul in care voiam sa invat romana si ma ajuta sa stiu actiunea). Daca nu o mai gasesti, daca vrei ti-o trimit (cand voi fi in Romania).
    Ce gen de autori citesti? Iti place Spinrad? Bradbury? Asimov? Card? Crichton? Nu de alta, dar am multe carti in dublu exemplar (majoritatea in Engleza, dar si-n romana) si daca te intereseaza sa mai completezi o colectie sau alta, e o idee. Aveam o baza de date cu cartile, trebuie sa gasesc fisierele si ti le trimit, ca sa vezi ce titluri am si ce te-ar putea interesa. Pentru cele in Romana abia la sfarsitul lui Octombrie pot sa ti le trimit.
    P.S: Fantasy citesti?

  5. King nu e SF 😀

  6. Trebuie sa raspund pe larg acestui comentariu, dupa ce vad exact ce situatie are si colectia mea. Cred ca am si eu cateva nuvele Warhammer in dublu exemplar, poate facem niste schimburi.

Leave a Reply

